Vásárlási feltételek
Vásárlási feltételek
Általános szerződési feltételek
(hatályos 2024.01.01. napjától)
Üdvözlöm a honlapomon! Köszönöm, hogy vásárlása során megtisztel a bizalmával!
Kérem, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen Általános szerződési feltételek tartalmát! Ha a jelen Általános szerződési feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, illetve amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérem, vegye fel velem a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
Tájékoztatom, hogy Ön a www.efzse.hu honlap használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja, az alábbi, a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:77.-6:81. §-ai alapján készített Általános szerződési feltételeket. Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen Általános szerződési feltételek rendelkezéseit. A webáruházon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a jelen Általános szerződési feltételek rendelkezéseit, és az Általános szerződési feltételek maradéktalanul az Ön és az Eladó között létrejövő szerződés részét képezi.
Jelen dokumentum kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül. A jelen Általános szerződési feltételek hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv. A jelen Általános szerződési feltételek hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
Ön a jelen Általános szerződési feltételek elfogadásával belegyezését adja az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 175. §.-a szerinti elektronikus számla alkalmazásához.
1. A Szolgáltató vállalkozás, eladó adatai:
• Cégnév: Ábrahám-Fábián Zsanett egyéni vállalkozó
• Székhely: 6794 Üllés, Makarenkó utca 3.
• Adószám: 69472549-1-26
• Nyilvántartási szám:53233541
• Szerződés nyelve: magyar
• Elektronikus elérhetőség: info@efzse.hu, efzsehandmade@gmail.com
• Telefonos elérhetőség: +36306460986
• Számlaszám: K&H 10402805-86755756-77541029
A tárhely szolgáltató elérhetőségei:
• Cégnév: Webnode AG
• Székhely cím: Badenerstrasse 47, 8004 Zurich Switzerland
• Azonosító: CH - 170.3.036.124-0
2. A megvásárolható termékek, szolgáltatások köre
• Egyedi, kézzel készített termékek
Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek minimálisan eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek. Minden termék kézzel készül, ezért kisebb eltérések az anyagok színében, a termékek méretében előfordulhatnak.
3. Rendelési információk
A megjelenített termékek kizárólag a webáruházon keresztül, online rendelhetők meg. Az árak forintban értendőek. Az Eladó alanyi adómentes az ÁFA szempontjából, így az áraknak ÁFA tartalma nincs.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Kizárólag belföldre vállalok postázást.
Amennyiben az eladó hibás árat tüntet fel a termék mellett, a tőle elvárható gondosság ellenére, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az eladó nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.
Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra. A részletes szállítási díjszabás a jelen szerződési feltételek része, a Szállítási feltételek menü pont alatt.
A webáruházban termékkategóriák szerint böngészhet a Megvásárolható termékek között. A felsorolt termékek mellett megtekintheti egy-egy termék nevét, árát. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék képére. Ekkor a termék oldalára jut el, ahol a termékről részletesebb tájékoztatást kaphat. Amennyiben ennél részletesebb tájékoztatásra van szüksége, úgy az eladói adatok között rögzített telefonszámon vagy e-mail címen szíveskedjen felvenni a kapcsolatot az eladóval.
A rendelés menete
1. A kosár jelre kattintva a terméket a Kosárba helyezheti.
A termékeket a Kosárba helyezheti bejelentkezés nélkül is, azonban a megrendelés előtt Önnek be kell lépnie a rendszerbe. Ezt csak akkor tudja megtenni, ha regisztrálja magát. A regisztrációt a fiók menüpont alatt találja. Ha Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó Bejelentkezés emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Önnek. Belépést a Bejelentkezés menü pont segítségével végezheti el. Itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor a saját fiókjába lép be. Innen már szabadon mozoghat az áruházban. Fiókjában a kijelentkezés gombra kattintva elhagyhatja az áruházat.
2. A kosár tartalmát a Kosár menü pont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, kattintson rá a fő oldalra a vásárlás folytatásához. Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött, akkor a Megveszem gombot megnyomva véglegesítheti a megrendelését.
3. Miután véglegesítette rendelését a megadott e-mail címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet, a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velem a kapcsolatot, a már jelzett módon, az eladói adatok segítségével.
A megrendelésének folyamatát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti a Megrendelés követés menü pont segítségével. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is, amit a webáruházba küldött. Minden megrendelés egy egyedi megrendelési számmal azonosítható.
4. Regisztráció
Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a vevő egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a vevő adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért az Adatkezelő felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az eladó/ szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az eladó kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.
A regisztráció kötelezettségekkel nem jár.
5. A megrendelések feldolgozása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon / Hétfőtől-péntekig történik 08-16 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelésre, de ha az a munkaidő lejárta után történik, csak az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra a megrendelés. Az elfogadott megrendelés teljesítési határideje, a visszaigazolástól számítva a raktáron lévő termékek esetében 15 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a szükséges alapanyag készlettől függően 3-4 hét. Egyedi (webáruházban nem található) termék rendelésénél a teljesítés határideje is egyedi, külön megállapodást képez, amit Vevő írásban egyeztet a szolgáltatóval.
6. A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjának fizetésének módja
A megrendelt termék fizetésének módja
• Banki előre utalással történő teljesítés: ha már visszaigazolásra került az Ön megrendelése, akkor a visszaigazoló e-mailben megtalálja a bankszámlaszámot és a megrendelésszámot, amelyre hivatkozni kell az átutalás megjegyzés / közlemény rovatában. Amennyiben az átutalt összeg jóváírásra kerül a bankszámlán, csak ezt követően adjuk fel a terméket. (A bankszámlaszámot az eladói adatok között találja meg.) Amennyiben a rendelést követő 5 munkanapon belül az utalás nem történik meg, a megrendelést töröljük, erről tájékoztató levelet küldünk ki.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és a visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát elektronikus úton küldjük el a regisztrációban megadott e-mail címre. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés, vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
7. Szállítási határidő
Raktáron lévő termékek esetében 6 – 15 munkanap. Abban az esetben, ha a termék nincs raktáron, úgy a szükséges alapanyag készlettől függően 4-6 hét.
8. Házhozszállítási információk
A webáruház által kapott megrendeléseket az MPL futárszolgálat kézbesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra között. Szállítási címként célszerű olyan címet megadni, ahol a fent megjelölt napszakban a futárt folyamatosan fogadni tudják.
Az át nem vett, visszaküldött csomagok esetében a szállítás és visszaszállítás díját a megrendelőre lesz terhelve, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő kiegyenlítése esetén van lehetőség ismételten elindítani.
Postahivatali (postán maradó) átvétel esetén: értesítést kap a postától, (email vagy SMS) amiben tájékoztatják, hogy csomagja mettől-meddig átvehető az Ön által, megrendeléskor megadott postafiókban.
Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén az eladó adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állok.
9. Postai szállítással kapcsolatos információk
A postai küldemény elveszítését, részleges elveszítését, megsérülését, vagy megsemmisülését a kézbesítéskor, a kézbesítési okiraton azonnal jeleznie kell. Ennek elmulasztása jogvesztéssel jár. Kézbesítési okirat hiányában, a küldeményre vonatkozó egyéb okirattal a posta felé jogvesztő határidőn belül – vagyis a kézbesítési naptól számított 3 napon belül – a kárt azonnal jeleznie kell.
10. Elállás joga
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak. A fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt, eredeti állapotú, sértetlen terméket. Amennyiben a fogyasztó él az elállási jogával, úgy ezt az eladóval egyértelmű írásbeli nyilatkozatban köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy e-mailben). Az eladó az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül az eladónak visszaküldeni. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli.
Amennyiben a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles az eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. A vállalkozás mindaddig visszatarthatja a fenti összeget, amíg a fogyasztó az árut vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül pedig a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Az eladó követelheti a fogyasztótól a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését. Ezért kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a fogyasztót terhelik.
A visszaküldött csomag beérkezését követően, videókamerával rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség. (például, hogy a visszaküldött termék sérült, vagy hiányos volt.)
Nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog:
• olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó kifejezett kérésére, az ő által szabott igények alapján, egyedi kérésének megfelelően került előállításra,
• olyan termék esetében, amelynél a fogyasztó kifejezett kérésének tesz eleget az eladó sürgős javítási, vagy karbantartási munkáknál.
Elállási nyilatkozat minta
(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett: Ábrahám-Fábián Zsanett egyéni vállalkozó (efzsehandmade@gmail.com)
Alulírott(ak)…………………………………….. kijelentem (kijelentjük),
hogy gyakorlom (gyakoroljuk) elállási jogomat (jogunkat) az alábbi termék(ek) adásvételére irányuló szerződés tekintetében:………………………………..
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:……………………
A fogyasztó(k) neve:………………………….
A fogyasztó(k) címe:……………………………
A fogyasztó(k) aláírása:…………………………………. (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt……………………………………
A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozó azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
11. Kellékszavatosságról szóló tájékoztató (Az Ászf 11-12. pontjai a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3) bekezdésének felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú melléklet figyelembevételével készültek.)
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a vállalkozó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket Nógrádi Andrea e.v. szolgáltatta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
12. Termékszavatosságról szóló tájékoztató
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön - választása szerint - az 11. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
13. Jótállásról szóló tájékoztató
Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az eladó jótállásra köteles. Jogszabály írja elő a jótállás biztosítását az olyan tartós fogyasztási cikkek (pl.: háztartási gépek, műszaki cikkek, szerszámok, stb.) és alkatrészeik esetében, amelyek vásárlási értéke a 10 000 Ft-ot meghaladja.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet határozza meg a kötelező jótállás eseteit. Az ezen esetkörbe nem tartozó termékek esetén az eladó jótállást nem vállal. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. A jótállás időtartama egy év. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Az egy éven túli esetleges jótállási igényekkel kapcsolatban szíveskedjen a gyártóhoz fordulni!
Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher. A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik. Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően (1 év után) azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.
14. Panaszok kezelése
Az eladó a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni, az eladó adatai között megjelölt helyen, és a panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt megőrizni. Az eladó a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ kell, hogy adjon. Amennyiben panaszra az eladó elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia. Az eladóval kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, vagy a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.
Panasz esetén lehetőség van a vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testülethez fordulni. Az illetékes békéltető testület elérhetősége:
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi körút 8-12.
Telefonszáma: +36-62/549-392
E-mail cím: bekelteto.testulet@cskik.hu
Honlap cím: https://www.bekeltetes-csongrad.hu/eljaras-inditasa/
15. Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet. A jogtulajdonos: Ábrahám-Fábián Zsanett e.v.